Mahkeme Kararları » İdari Yargı±lama »
Pazar, 28 Nis 2024

Anayasa Mahkemesi İdari Yargılama Usulü Kanununun 28. maddesinin 1. fırkasında yer alan haciz ve ihtiyati haciz uygulamalarına ilişkin düzenlemeyi iptal etti

İstanbul 5. Vergi Mahkemesinin başvurusu üzerine Anayasa Mahkemesi’nin 10.07.2013 tarihli toplantısında, 06.01.1982 gün ve 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun “Kararların sonuçları”kenar başlıklı 28. maddesinin 1. fıkrasının Ancak, haciz veya ihtiyati haciz uygulamaları ile ilgili davalarda verilen kararlar hakkında, bu kararların kesinleşmesinden sonra idarece işlem tesis edilir.”biçimindeki son cümlesinin iptaline karar verilmiştir.

2012/107 Esas sayılı dosyada verilen bu iptal kararı, gerekçesi ile birlikte henüz Resmi Gazetede yayımlanmamıştır.

6.

2012/107

İstanbul 5. Vergi Mahkemesi

6.1.1982 günlü, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 28. maddesinin (1) numaralı fıkrasının “Ancak, haciz veya ihtiyati haciz uygulamaları ile ilgili davalarda verilen kararlar hakkında, bu kararların kesinleşmesinden sonra idarece işlem tesis edilir.” biçimindeki son cümlesinin iptaline karar verilmesi istemi.

Esas

İtiraz

-  İPTALİNE,

Tags: adli yargı | çağlayanda alacak avukat ara | çağlayanda avukat ara | idari dava avukatı | idari dava türleri | idari yargı | iptal davası | iyuk madde 2 | perpa hukuk bürosu | perpada avukat | tam yargı davası | tazminat davası avukatı