Mahkeme Kararları » Medeni Hukuk »
Cuma, 26 Nis 2024

Boşanma davasında davalı eş iki yıldır aynı evde bir başka erkekle fiilen birlikte yaşadığı anlaşıldığından, bu durumda yoksulluk nafakası şartlarının oluştuğundan söz edilemez.

Yargıtay

2.Hukuk Dairesi

E.2008/15526 K.2008/14287

T. 30.10.2008

Taraflar arasındaki davanın yapılan muhakemesi sonunda mahalli mah­kemece verilen ve yukarıda tarih numarası gösterilen hüküm davalı yararına hükmedilen nafakalar yönünden temyiz edilmekle evrak okunup gereği görü­şülüp düşünüldü.

Yapılan soruşturma ve toplanan delillerden, davalının iki yıldır aynı evde bir başka erkekle fiilen evliymiş gibi beraber yaşadığı gerçekleşmiştir. Davalı­nın barınma ihtiyacı ve iaşesi, birlikte yaşadığı şahıs tarafından karşılandığına göre Türk Medeni Kanunu'nun 169. maddesi koşulları oluşmadığı gibi, yok­sulluk nafakası şartları (TMK.175) da oluşmamıştır. O halde, davalının tedbir ve yoksulluk nafakası isteğinin reddi gerekirken yazılı şekilde hüküm kurul­ması doğru bulunmamıştır.

SONUÇ

Hükmün yukarıda gösterilen sebeple BOZULMASINA, temyiz peşin harcı­nın yatırana geri verilmesine, iş bu kararın tebliğinden itibaren 15 gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere oybirliğile karar verildi. 30.10.2008

Tags: aile hukuku avukatı | boşanma davası | boşanma davası avukatı | çağlayan adliyesi avukat | istanbul avukat | nafaka şartları | perpa avukat | tazminat avukatı | yoksulluk nafakası talebi