Cuma, 26 Nis 2024

Arama

Arama anahtar sözcükleri zamanaşımı Toplam 7 sonuç bulundu.

Tekrar arama

Arama sonuçları

1. Hizmet tespit davasında hizmetin ara vermeksizin kesintisiz gerçekleştiği durumlarda, çalışmanın sona erdiği yılın sonuna karşılık gelen 31 Aralık gününden başlayarak beş yıllık sürenin hesaplanması gerekmektedir.

Kategori: Matching tags: iş davaları,zamanaşımı,itiraz,506 sayılı kanun,iş kanunu,işçi,işveren,defi,5510 sayılı kanun,çağlayanda iş avukatı,perpada iş avukatı,perpada emeklilik avukatı,emeklilik davaları,hak düşürücü süre,işçi davaları,sgk davaları,kartalda iş avukatı,kesintisiz çalışma

T.C. YARGITAY 10. HUKUK DAİRESİ E. 2012/13941 K. 2012/13398 T. 4.7.2012 DAVA : Dava, 506 sayılı Kanun hükümleri kapsamındaki zorunlu sigortalılık sürelerinin tespiti istemine ilişkindir. Mahkemece, ... Pazartesi, 22 Nisan 2013
  2. İş kazasına dayalı tazminat davalarında Borçlar Kanunun 125. maddesine göre zamanaşımı olay tarihinden itibaren 10 yıldır.

Kategori: Matching tags: zamanaşımı,iş kazası avukatı,iş kazası,istanbulda iş kazası avukatı,perpada iş kazası avukatı,çağlayanda iş kazası,bursa iş kazası avukatı

... 125. maddesine göre zamanaşımı olay tarihinden itibaren 10 yıldır. Somut olayda davalı ıslah ile artırılan maddi tazminat miktarı yönünden yasal sürede zamanaşımı iddiasında bulunmuş, olay ise 27.01.1998 ... Salı, 18 Haziran 2013
  3. Yargı kararının uygulanması istemiyle genel zamanaşımı süresi içinde idareye başvuran davacı, zımnen ret kararı üzerine tazminat davası açabilir.

Kategori: Matching tags: icra takibi,zamanaşımı,idari yargı,idare hukuku,tam yargı davası,iptal davası,idari işlem,idare,2577 sayılı kanun,yürütmenin durdurulması,tazminat davası,60 gün,30 gün,10 yıl,istanbul avukat,iyuk 28,idare hukuku avukatı,tazminat avukatı,dava açma süresi,kararın kesinleşmesi,idari eylem,icra avukatı,yargı kararlarının uygulanması,süreaşımı,zımni ret

T.C. DANIŞTAY 6. DAİRE E. 2009/3446 K. 2011/4308 T. 4.11.2011 • DAVA AÇMA SÜRESİ ( Yargı Kararının Uygulanması İstemiyle Genel Zamanaşımı Süresi İçinde İdareye Başvuran Davacının Zımnen ... Pazar, 31 Mart 2013
  4. Tarım Ürünleri Dolu Sigortası

Kategori: Matching tags: zamanaşımı,yıldırım,ticaret kanunu,ticaret hukuku,sigorta hukuku,zarar sigortası,sigorta,poliçe,teminat,teminat kapsamı,ihmal,kusur,hata,hırsızlık,sabotaj,hatalı dizayn,yangın,maddi ziya ve hasar,teminat dışında kalan haller,sigorta bedeli,sigorta ettiren,sigortacı,sigortalı,lehtar,beyan yükümlülüğü,ihbar yükümlülüğü,mülkiyet değişikliği,hasar tespiti,tazminat hesabı,özel şartlar,yetkili mahkeme,tebliğ,tarla,bağ,tomurcuk,meyve

... bulunduğu yerde ticaret davalarına bakmakla görevli mahkemedir. C.9- Zamanaşımı Sigorta sözleşmesinden doğan bütün talepler iki yılda zaman aşımına uğrar. C.10- Özel Şartlar Bu genel ... Perşembe, 14 Mart 2013
  5. 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu

Kategori: Matching tags: zamanaşımı,idari yargılama hukuku,idare hukuku,sulh ceza mahkemesi,itiraz,idare mahkemesi,idari işlem,idari para cezası,idari yaptırım,6183 sayılı kanun,idari ceza hukuku,müeyyide,kabahat,mülkiyetin kamuya geçirilmesi,kanunilik ilkesi,kast,taksir,içtima

... değişiklik yapılıncaya kadar saklıdır. SORUŞTURMA ZAMANAŞIMI Madde 20 - (1) Soruşturma zamanaşımının dolması halinde kabahatten dolayı kişi hakkında idari para cezasına karar verilemez. (2) (Değişik ... Pazar, 10 Mart 2013
  6. Hasımsız olarak açılan çek iptali ve ödemeden men davasında mahkeme zamanaşımı bir defi olduğunu gerekçe yaparak davayı reddedemez.

Kategori: Matching tags: zamanaşımı,ticaret kanunu,senet,defi,perpa avukat,bursa icra avukatı,bono,ödemeden men kararı,ödemeden men davası,hasımsız dava,çekte zamanaşımı,bursa ticaret avukatı,istanbul ticaret avukatı

T.C. YARGITAY 11. HUKUK DAİRESİ E. 2011/15276 K. 2012/16219 T. 15.10.2012 ÖZET : Davacı, ödemeden men kararı verilerek senedin iptalini talep ve dava etmiştir. Mahkemece iptali istenen çekin zamanaşımına ... Salı, 16 Nisan 2013
  7. Ayni hakka dayalı olarak alınan "taşınmaza müdahalenin önlenmesi ilamları" 10 yıllık süreye tabi olmayıp zamanaşımına uğramaz

Kategori: Matching tags: ilamsız takip,zamanaşımı,müdahalenin önlenmesi,taşınmaz,icra iflas hukuku,icra iflas kanunu,lamlı takip,ayni haklar,icra avukatı,avukat ara,çağlayanda avukat ara,çağlayanda ceza avukatı,gayrimenkul avukati,perpa icra avukati,perpada gayrimenkul avukati,caglayanda gayrimenkul avukati